2017. december 31., vasárnap

Szabjunk! :-) 1. variáció

.
Nagy öröm nekem, hogy sok pozitív visszajelzést kaptam. Ezek szerint nem csak nekem tetszik ez a minta. 
Ígértem - ahogy eddigi években is tettem  - a szabási táblázatot. 
Mivel nagy csodát nem kell várni, a technika maga nem új, sőt Angela Walters nagyon jó videón már rég bemutatta, így inkább csak variációkat mutatok a témára. 
A blokk alapja a felezett négyzet, amiből 4 db kerül egy színből egy blokkba. 



A felezett négyzetek, azaz a Szélforgó,  - vagy nevezhetjük Pinwheel blokknak is - megvarrására számtalan gyorstechnka létezik.  
Nézzük a leggazdaságosabbat, amikor is egyszerre 8 blokkunk lesz.  
Szabjunk ki 1-1 négyzetet a színes anyagból és a háttérszínű anyagból. 
Az átlókat jelöljük be és annak jobb illetve bal oldalán egy-egy varrásráhagyásnyira varrjuk össze a két anyagot. 
Vágjuk fel a zöld vonal mentén őket, így 8 db szélforgó blokkot kapunk. (a szaggatott jelzi a varrást)
Itt a szabási táblázat ehhez a technikához: 

A gyorstechnikák lényege, hogy eleve egy adott méretből indulunk ki, de sok esetben nem tökéletesen pontos a kapott darabunk. Mindig ellenőrizzuk és korrigáljuk a kapott blokkunk méretét. A zárójelben lévő nagyságok azt jelentik, hogy aki nem varr pontos varrásráhagyással, az inkább egy kicsivel nagyobb kiindulási négyzettel dolgozzon és a végén inkább vágja méretre a kapott blokkot. 
 ........Hamarosan jövök a folytatással, azaz egy másik technikával, ami ehhez a blokkoz nagyon jó még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése