2016. december 31., szombat

Szilveszter 4. Varrjunk, vágjunk és gyönyörködjünk!

.
Szóval van négy ilyenünk:

Most jön a technika szerintem legnagyobb figyelmet igénylő része. Mutatom és utána írom, hogy mi történik.
A sarkokat le kell vágni. A felső részt készülök levágni, a vonalzót felteszem a blokkra.
 A majdnem fehér és barna találkozásánál kell a vonalzót figyelni! Egy varrásráhagyásnyi elmarad, hiszen majd össze is kell varrnunk.

 Az összes saroknál legyen meg az egy varrásráhagyásnyi darab
 A vonalzón lévő egyik vonalhoz viszonyítsuk a blokkunk középvonalát!!!!

 Ha van a vonalzón 45 fokos jelölés az még segít is.

Na akkor vágjuk le a sarkokat! Mindkét oldalon.

  És most jön a kiegészítő négyzet átlósan kettévágott háromszöge:


Előre szólok, hogy ez nem tökéletesen pontos méret, kicsit nagyobb. Ha valaki nem biztos a dolgában, inkább még nagyobbat vágjon. Levágni lehet varrás után, huzigálni, hogy nagyobb legyen nem érdemes.
 Amit az ujjammal mutatok az a blokk középpontja, annak irányába essen a háromszög csúcsa.
 Két gombostűvel odaillesztem
 ... mindkét háromszöget.
 És a MÁSIK oldalon varrom oda, hiszen itt látom a varrásráhagyásokat. Könnyebb ezen az oldalon varrni.

Már csak méretre kell vágni.
A kezdő négyzetből biztosan nem kell vágni!!!! (bocs, csak szólok)





 Négy db ilyen és kész a csillagunk.
 Összevarrva gyönyörködhetünk, hogy ma is jó napunk van! :-)
Most elgondolkodunk, hogy mit is varrjunk ezzel a mintával, mert még hosszú az éjszaka ! :-)

10 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon köszönöm, hogy veled varrhattam. A leírások és a képek alapján könnyű volt. A kész minta pedig várakozáson felüli! Olyan jó érzés ilyen gyönyörűséggel zárni az évet. Minden jó, ha a vége jó... Nagyra értékelem, hogy időt és energiát fordítottál arra, hogy megtanítsad nekünk ezt a mintát. Boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm kedves soraid! Igazán örülök, ha örömet szereztem vele. Én nagyon jól érzem magam, szívesen csinálom, és a végeredmény pedig csodálatos. Ennyien együtt... fantasztikus! :-)) Kívánok én is nagyon boldog új esztendőt!

      Törlés
  2. Ági Csillagos ötös a feladat választásért , leírásokért a sok-sok hasznos tanácsért.Köszönöm szépen ! B.U.É.K !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Hatalmas öröm volt Veletek varrni ! BUÉK!

      Törlés
  3. Köszönöm szépen a pontos leirást ,és utbaigazitást ! A tavaly is nagy öröm volt számomra veled varrni ,és most is! BUéK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy velünk varrtál! Köszönöm kedves soraidat is! Buék! :-)

      Törlés
  4. Drága Ági!
    Köszönöm az új lehetőséget......nekem még be kell fejeznem. Hálás vagyok a lehetőségért, hogy együtt varrhattunk virtuálisan is
    Ölelés Zsuzsó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsuzsó!
      Köszönöm, hogy velünk voltál! :-) Boldog új esztendőt kívánok!

      Törlés
  5. Szia Ági! Ma este fejeztem be a csillagot. Most már kicsit jobban éreztem magam, és nekiálltam, de nem is tudtam abba hagyni, mostmár kész van, megyek aludni. Kis segítséggel, majd fölteszem a képet, hogy lásd. Nagyon köszönöm, hogy részese lehettem, ha késve is. Nagyon tetszik, gondolom nem ez lesz az egyetlen darabon belőle. Nagyon boldog, ötletekben gazdag újévet kívánok. Üdv, Rózsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Rózsika!
      Nagyon örülök, ha tetszik a minta. Várjuk majd a képet! :-) Nagyon boldog új esztendőt kívánunk!

      Törlés